Zakonom o sprečavanju diskriminacije osoba sa invaliditetom između ostalog, predviđena je zabrana diskriminacije zbog invaliditeta na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja (član 18). Inkluzivno obrazovanje naglašava jednako pravo na obrazovanje, bez diskriminacije i segregacije, za svu decu, učenike i odrasle. Dete i učenik sa smetnjama u razvoju i invaliditetom ima pravo na obrazovanje i vaspitanje koje uvažava njegove obrazovne i vaspitne potrebe u sistemu obrazovanja i vaspitanja, uz pojedinačnu odnosno grupnu dodatnu podršku u nastavi i učenju. Deca/učenici sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, u Srbiji, ne dobijaju punu, odgovarajuću, adekvatnu (a često i nikakvu) podršku u sistemu redovnog obrazovanja čime se krši Konvencija o pravima deteta i čime je ova grupa dece diskriminisana i konstantno u povećanom riziku od segregacije.
Problem čijem rešenju želimo da doprinesemo kroz ovaj projekat je izostanak adekvatne podrške za decu sa smetnjama u razvoju, preciznije: nedostatak pedagoških asistenata za decu sa smetnjama u razvoju u školama i visoko postavljeni kriterijumi za angažovanje istih – „Pravilnikom o uslovima i standardima za finansiranje ustanove koja obavlja delatnost osnovnog obrazovanja i vaspitanja“ čiju izmenu zagovaramo. U toku projekta „Pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju – obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“ koji podržava Delegacija Evropske unije, a sprovodi Užički centar za prava deteta – prikupili smo relevantne podatke,putem anketa, istraživanja i organizovanja fokus grupa, sistematizovali ih i prikazali u brošuri koja je pred vama.
Ovaj materijal objavljen je uz finansijsku pomoć Evropske unije. Za njegovu sadržinu odgovorno je isključivo Udruženje „Bazi mili”, i on nužno ne odražava zvanične stavove Evropske unije.
Kopiranje je dozvoljeno pod uslovom da se navede izvor.